mandag den 21. januar 2013

DIY syet suttekæde




En af de få ting jeg efterhånden mangler til lillebror er en suttekæde. Og man kan få rigtig mange fine kæder, meeen jeg synes alligevel de er lidt dyre og jeg forestiller mig at man skal have et par stykker. Så kommer man hurtig af med 200-300,- Og hvis man har lidt stof rester eller garn liggende, skal man kun investere i seleklips og et lidt elastiksnor. Seleklipsen koster 12,- hos Stof2000 og elastiksnoren omkring 15,- for 3m.

Sådan gjorde jeg - glemte desværre billeder undervejs.
Jeg klippede to stykker stof a 3x22cm. (en suttekæde må i følge sundhedsstyrelsen ikke være længere end 22cm, af sikkerhedmæssige årsager)
Syet ret mod ret.
Holdt åben i den ene "korte" ende så man kan vende den ud.
Da jeg havde vendt den ud, kom jeg elastiksnoren i, her kan man så vælge at lukke ende ved at sy på maskine eller i hånden. Jeg gjorde det i hånden, efter to mislykkedes forsøg på maskinen.
Herefter kom jeg "kæden" gennem seleklipsen, lukkede den om klipsen og syet sammen på maskine.

Skal lave en eller flere mere, så må jeg se om jeg ikke kan få lidt billeder med, det gør det ofte nemmere synes jeg hvertfald.

Har også en hæklet liggende, men den er for bred synes jeg, så den må jeg lave om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar