lørdag den 19. januar 2013

Barnevognskæde



Når man nu er igang med garn og stof, kan man lige så godt lave en barnevognskæde selv.
Planen var eller at lave den mega søde hæklet med ugler fra familie journalen, men efter en prøve ugle og en ala Hedvig (Harry Potter) til Oliver, blev det til en krop og et øje, så kastede jeg håndklædet i ringen. Der er alt for mange små dele til mit temperament.

Proto uglen

Så jeg googlede videre og kiggede rundt omkring på nettet efter idéer, så var det jeg faldt over bloggen farmorfabrikken med denne barnevognskæde. Synes den er rigtig sød, og så var der jo en undskyldning for at købe nogle forskellige stoffer. 
Da jeg var i butikken så jeg de havde små patchwork pakker til 19,95. I hver pakke er der ca. 40x70cm. 


De fine patchwork pakker er fra stof2000. 


Mine spøgelser er uden bjælder og benene er hæklet med dobblettråd med nål 2,5. 
Elastiksnoren klippede jeg ikke. Jeg prøvede først med en afklippet snor, men kunne ikke funde ud af det med at få den lukket om det sidste krokodillenæb. Så jeg havde en laaang snor, da det var nemmere at komme til at slutte af og klippede så det overskudende af. 
Da mit lager af diverse bånd osv. Købte jeg bare noget sort silkebånd og træperlerne var nogle jeg fik af min mor. Har ikke kunne finde nogle farverige de steder jeg har været, så lillebror må nøjes med farve fra stoffet og knapperne. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar