mandag den 28. marts 2011

How to cakepops.

Jeg har prøvet at lave en lille how to. Det er noget der har været på min liste i land tid, og da jeg for et stykke tid siden lavede cakepops ville jeg se om jeg kunne få lavet en how to samtidig.

Bag din fortrukne kage, min var i dette tilfælde en chokolade kage.
Jeg brugte kun halvdelen af kagen til cakepops.

Skær kage til firkanter af passende størrelse.

Smulder kage til krummer. Jeg brugte bare fingrene og nærmest æltede
det i stykker.

Tilsæt herefter en frosting efter smag og behag. Her har jeg valgt chokolade.
Rør krummer og frosting sammen med en dejskraber til en ensartet masse.

Den færdig blandet kage-frosting masse.
Og så er det bare igang med at trille kugler.


Kuglerne må ikke være for tunge, så omkring en spiseske fuld masse.
Kom kuglerne i køleskabet ca 45 min eller ca15 min i fryseren.

Inden kuglerne overtrækkes, skal pinden i. For at pinden sidder bedre fast
dypper men den i det smeltede overtræk først.
Pinden kommes derefter i kuglen omkring til i midten.
Når din cakepop skal dyppes helt,
kommes den lige ned i det smeltede overtræk.
Sørg for det er en dyb skål, eller dæk evt det der stikker op,
ved hjælp af en ske.
Når cakepopen er trukket op, skal det overskydende bankes forsigtigt af.
 Gør det ved at banke på hånden der holder cakepopen.
Når det overskydende var ved at være væk
sørgede jeg for det sidste rendte af på toppen.
Derefter bankede jeg forsigtigt min cakepop-pind
ned i bordet og den lille snip der nogen gange var, forsvandt.

Stil din pop til at tørre. Jeg brugte bare en oasis-blok,
da det var hvad jeg lige havde.
Hvis vil pynte med sukkerkugler eller ligende,
skal de på inden overtrækket bliver helt tørt.

Rigtig god fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar