søndag den 13. marts 2011

Cakepops, take one


Det tog lidt længere tid at lave cakepops end jeg regnede med. Men jeg skulle jo lige lave blomsterne, og at trille alle de kugler (cakeballs) tog en stor del af tiden.
Jeg startede med at smelte de lyserøde candy melts, synes den var meget tyk. Tog en ny portion og prøvede at smelte denne omgang i microovnen, som de skriver på pakken også kan lave sig gøre, man skal bare give dem 30 sekunder på lav eller defrost. Jeg vil dog ikke anbefale at man smelter i microovnen. Min portion var brændt i midten til trods for den stod på defrost.
Jeg smeltede de hvide over vandbad og det gik lige efter bogen. Jeg synes massen er tyk når den er smeltet, men har fundet frem til man kan putte lidt shortning eller noget der hedder paramount crystals i for at massen bliver tyndere. Det er nemmere at overtrække med en lidt tyndere masse, det skal jeg hvertfald næste gang.

Jeg besluttede mig for at denne første omgang pops skulle bare være simple. Ville ikke kaste mig ud i noget vildt til at starte med. Skulle jo lige have føling med det. Så det blev til lidt hjemmefarvede sukkerkugler og simpel blomster pynt.


1 kommentar:

  1. WOW! Har aldrig set noget lignende! :D de ser gode ud, kunne sagtens spise dem alle li nu! mums!

    SvarSlet