tirsdag den 11. marts 2008

Tiramisu


Oliver er på ferie med mormor og morfar i denne uge. De er over i Jylland og skal se min søsters svendeprøve, når hun er færdig. Min søster er ved at uddanne sig til skilteteknikker, tror jeg det hedder nu. Ellers er hun en af de sidste på den gamle, skiltemaler.

men selv om Oliver er på ferie skal jeg jo stadig følge mit skema og idag er det jo tirsdag, bagedag.

I dag havde jeg valgt at bage tiramisu cupcakes. Min veninde Louise fandt opskriften på nettet for længe side, og den ahr bage ligge på min computer og ventet på at blive brugt. Men så igår da jeg sad og skrev den ned på et papir opdagede jeg den stammede fra en af de bøger der står og samler støv i skabet. Det var da fint, for så slap jeg for at skulle how to osv.


Jeg synes mine cupcakes endte med at blive ok. Jeg havde ikke sprut i, da vi ikke drikker i hjemmet. Så jeg ligge ikke rigtig inde med alt muligt.

Men de kunne godt smage lidt mere af kaffe. Og så manglede de lige det der touch af marsala...

Toppingen var god. Jeg har aldrig brugt mascarpone før. På mit gamle arbejde bruge vi bare alm Buko flødeost til tiramisu.

Jeg fik bagt nogle i guld forme til min mands arbejde og lavede nogle i små skåle til os selv som en lille dessert. De smagte godt. Tror jeg nøste gang må ofre mig og købe noget portvin.
Denise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar