fredag den 29. februar 2008

Prædikanten


Jeg er ved at læse en bog, Prædikanten, en kriminalroman af den svenske forfatter Camilla Läckberg. Bogen er nummer to i serien om politimanden Patrick Hedström. Han bor i en lille by i Sverige, Fjällbacka, sammen med sin gravide kæreste Erica Falck, som er forfatter. De møder hinanden i den første bog: Isprinsessen. Som er læst :)

Jeg har kun læst knap halvdelen af Prædikanten og det tegner allerede godt. Jeg har svært ved at lægge bogen fra mig når jeg er kommet igang. Man kan jo lige læse et afsnit mere. Det er super god hyggelæsning. Ikke for uhyggelig.

Man følger "bare" opklaringen af en mordsag. I dette tilfælde finde man en ung pige i Fjällbackas kløfter. Under hende ligger der knogle svarende til to lig mere, som man finder ud af er resterne af nogle piger der forsvandt tilbage i 1979. De kan ud fra knogler se pigerne er blevet tortureret til døde på en forfærdelig måde.


Jeg vil helt klart anbefale man læser Camilla Läckbergs bøger. Hun er en dygtig forfatter, som forstår at holde en fanget.

Bøgerne kan købes på nettet eller i boghandleren til omkring 70,- for paperback udgaven.


Denise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar