tirsdag den 26. februar 2008

Min første bagedag



I dag var det min første bage dag. Jeg har lavet et skema for jeg kan komme op om morgenen ( formiddagen) og komme igang med dagen gøremål. Så tirsdag er bage dag til bloggen :)


Jeg gad egentlig ikke idag, men her til aften tog jeg mig sammen og lavede nogle lækre chokolade cupcakes med en smørglasur. De er ret gode.


Jeg kan da lige smide opskriften her:

2dl vand
85g smør
85g sukker
1 spsk lys sirup
3 spsk mælk
2 tsk vaniljesukker
1 tsk natron
225g mel
2 spsk kakaopulver

Smørglasur

50g chokolade
2 spsk vand
25g smør
175g florsukker

Fremgangsmåde:


Kog vand, smør, sukker og sirup til sukkeret er opløst og lad det simre i 5 min.
Kom natron i mælken og rør til det er opløst.
Sigt de tørre ting sammen.
Kom sukkermassen i melblandingen, rør. Kom mælken og pisk til dejen er glat.
Fyld formen 2/3 op.
bages ved 180c i ca. 20 min.


Glasur:
Smelt chokoladen sammen med smør og vand over vandbad og rør sammen til en ensartet masse. Kom massen i florsukkeret og pisk til den er glad.

Pynt med chokolade spåner.

Der skal laves to portioner glasur, en med lys chokolade og en med hvid. eller mørk, hvis det er det man ønsker.


Jeg håber du kan bruge opskriften, den er nem og lækker.
Rigtig god fornøjelse.

Denise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar