lørdag den 22. december 2012

Fredags juleshopping


Jeg fik klaret min julegave indkøb igår. Det tog os knap 5 timer med en drikkepause og en dejlig frokost pause.
Fik desværre ikke pakket ret mange af gaverne ind i butikkerne, da man efter at have stået i kø til at købe sine ting, skulle stå i en ny kø for at få pakket ind. Det orkede jeg altså ikke lige, så det er blevet til  indpakning hjemme. Hvilket jeg synes er rigtig hyggeligt :)

Jeg fik købt perler (et pose blandet og en pose grøn) og plader til Oliver, så han kunne lave sit juletræ til mormor og morfar. Vi lagde ud med et hjerte og når jeg siger vi er det fordi jeg måtte sidde og sortere perler i farver efter ønske fra drengen. På trods af der var 6000 perler i poser var det utrolig svært at finde nok i en farve til at fylde en række, men vi klarede den og han fik lavet et rigtig fint hjerte. Ud over hjertet ville han gerne lave skåle. Så fik fik produceret 6 skåle til gaver og de blev rigtig fine.


Vi smurte en ovnfast skål med lidt olie så perlerne kunne sidde fast. Kom et par håndfulde perler i skålen til at starte med og pressede dem forsigtigt op ad kanterne. Så kom vi bare en håndfuld i mere ad gangen til skålen havde den ønskede højde. I bunden sørgede vi for der var lidt ekstra perler. 
Bagte dem i en forvarmet ovn på 200c i ca. 8 min. Oliver var flink til lige at kigge ind til skålen hen mod slutningen. 
Da skålene kom ud af ovnen trykkede vi lige lidt på bunden så der ikke var for mange ujævnheder. 
Han er selv rigtig tilfreds med resultatet og glæder sig til at give dem i gave juleaften. 

Ud over de finde skåle fik jeg også lavet en lille ting. Min mor skal have en lille ekstra gave. Og jeg har længe udset mig at afprøve disse hæklede kort fra Kirkesjov. Så sådan et lavede jeg som pynte kort til gaven. Jeg synes selv det er blevet ok, der er nogle af hulerne der er lidt flossede. Men jeg giver den lidt ældre hultang skylden. 
Jeg håber hun bliver glad for kortet og gaven (det er plastik pølsebakker fra Søstrene Grene)



Rigtig glædelig jul 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar