torsdag den 5. maj 2011

Forårs cookies



Jeg har hen over de seneste par eftermiddag og aftener surfet cookies på nettet, bagt cookies i køkkenet og pyntet cookies i stuen. Jeg har stort set altid pyntet medsugarpaste/fondant, nok mest fordi jeg ikke lige gad røre en glasur (?) eller fordi jeg ikke har haft idéer til hvordan jeg skulle pynte dem. Så har det ofte været nemmere at rulle noget overtræk ud, stikke ud, lime på, pynt med mere overtræk.
Men efter at have studeret en masse helt fantastiske cookies, tænkte jeg nu måtte det være. Man skal jo starte et sted, og det er jo bare at øve forskellige teknikker.


F.eks. det at lave den sorte prik på mariehønen i den anden glasur. Den røde/lyserøde glasur måtte hverken være for våd eller tør. Den skal nemlig være våd nok til at løbe ud i det andet igen, men ikke over prikken og uden at blivet efterladt som en bakke omkring prikken. Det tager nok lige et par forsøg mere at ramme helt plet. Og så skal man heller ikke kunne se den sorte glasur gennem den lyserøde.

Men det var hyggeligt at lave dem og jeg har da et par ting med til næste gang, som gerne må være snart.
Og så er der lige et par småting der skal justeres, som er nemmere at se på billederne end når man sidder med dem foran sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar