lørdag den 11. september 2010

Kærnemælk

Jeg har 1 liter kærnemælk i køleskabet. Og imorgen skal den blive til rugklappere og scones eller kærnemælkshorn.
Jeg har bagt rugklapperene før med stor succes. De er gode til morgenmad og til frokost.
Vores søn synes det er hyggeligt at have med på madpakke i skolen frem for rugbrødsmadder. Og jeg har aldrig rugbrød med på madpakke, det bliver så kedeligt og jeg er ikke særlig pjattet med pålæg.
Men sådan en "bolle" er meget mere mig. Især med en gang kyllingepålæg og lidt karry/mango dressing det er godt. Jeg kører i bil hele dagen og har igen steder jeg kan holde min mad kold. Så jeg spiser ofte min medbragte rugklapper i løbet af formiddagen og så står resten af dagen på gulerødder og agurk.

Jeg tror det bliver kærnemælkshorn. Sidste gang jeg lavede bagværk med kærnemælk blev det chokolade scones til ære for min søsters nye kæreste der er englænder. Så denne gang må det blive hornene, men scones med appelsin og kardemomme er altså også lækkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar