onsdag den 15. april 2009

Chocolate chip cookies


I julen 2004 fik jeg en kæmpe cookie bog. Jeg kigger ofte i den. Der er en masse gode opskrifter i den og nogle rigtig spændende opskrifter.

Jeg er på jagt efter den perfekte Chocolate chip cookie. Jeg har endnu ikke fundet den perfekte, men en der kommer tæt på.


Chocolate Chip Cookies


120g smør
115g farin
1 æg
1 tsk vanilleessens
1½ tsk bagepulver
½ tsk salt
75g havregryn
150g mel
250g hakket mørkt chokolade


Fremgangsmåde:


Pisk smør og sukker til en cremet luftig masse. Kom ægget og vanilleessensen i, rør godt sammen.

Vend mel, salt og bagepulver i.

Tilsæt chokolade og havregryn, og rør sammen.


Kom en klat dej på pladen, tilsvarende en god spiseske.

Bag dine cookies ved 180c i ca. 15 min.


Du kan med god vilje erstatte noget af chokoladen med nødder.


God fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar